Dag 14 • 16 november 2016 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu Dag 14 • 16 november 2016 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu

Dag 14 • 16 november 2016

Door: Marc

16 November 2016 | Colombia, Cartagena

We bezoeken het centrum van Cartagena en genieten van deze historische stad. Ik kom dus terug op wat ik gisteren schreef. Het heeft de hele nacht zwaar geregend zo schijnt het maar we hebben er niets van gemerkt. Nu is het lekker warm en niet zo heel vochtig.
Deze 'ommuurde stad' is opgericht in 1533 en was gedurende de 16e en 17e eeuw een hoofddoel voor Engelse en Franse piraten. Er zijn nog vele overblijfselen uit die tijd te zien zoals het Kasteel van San Felipe de Barajas, de muren rond de oude stad (Las Murallas) en de burchten van San José. De meeste koloniale gebouwen zijn te vinden in de oude stad, zoals de Kathedraal, het Paleis van Inquisitie, het klooster van Santa Clara en het Jesuitencollege St. Peter Claver, patroonsheilige van de slaven. We bezoeken het allemaal. Het klooster ie wel het mooist. Bovendien waait het er lekker en heb je een schitterend uitzicht over de stad zowel het oude als het super moderne gedeelte.
Het is vandaag erg druk want er zijn twee cruise schepen losgelaten over de stad. We bezoeken ook nog het edelstenenmuseum maar dat is gewoon een commerciële instelling net zoals we die kennen in Turkije. Na de lunch spreken we met een ander koppel af om een rijtoer te maken per koets. Je komt nu in veel meer straatjes omdat het paard voor je werkt en niet op ieder terras een pilsje gaat drinken. Filmen is niet te doen vanwege de keien zit de camera beurtelings tegen mijn hoofd of gebit.
We gaan op een groot terras zitten en laten de middag in de avond overgaan met voldoende vocht.
Om 20.00 uur gaan we met Harold de gids naar een plek op de muur met een gezellig terras en goede muziek . drinken daar en eten tapas. Op weg daar naartoe komen we artiesten tegen die slavendansen en muziek brengen. Let op het jongetje en de danseres. Lekkere cocktails hebben ze hier. Het wordt toch weer 0.00 uur. En niemand in de stad lijkt naar bed te gaan maar wij wel.