Dag 9 • 11 november 2016 - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu Dag 9 • 11 november 2016 - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu

Dag 9 • 11 november 2016

Door: Marc

11 November 2016 | Colombia, Armenia

Vroeg in de morgen vertrekken we richting Armenia. Onderweg begint het te regenen en het zal niet meer stoppen. We zakken af naar lagere gebieden. We zien het landschap langzaam veranderen. Onderweg nemen we ergens een lunch. Hoewel het al 11.30 uur dertig is hebben we het idee dat het ontbijt nog niet zo lang geleden en een warme hap. (want dan doen ze hier 3x per dag) hebben we geen zin in. Dan maar koffie en een zak koekjes. Rond drie uur komen we hier aan. Maar we hebben zon 500 meter voor de ingang zo bleek later een uur in de file gestaan vanwege een zwaar ongeluk met auto en scooter.
We zijn nu op een mooie haciënda. Een koffieplantage. De kamers zijn buiten en in de traditionele stijl. De Ponderosa voor wie dat nog wat zegt. Een klein zwembad. Een open keuken waar ze de hele dag instaan. Ik ga wat op verkenning en ontdek elders in de bosschages iets dat lijkt op een koffiebar. Ik haal Vera en twee anderen en daar drinken we koffie van de plantage. Een jonge gozer van in de dertig geeft mij een hand en we raken aan de praat. Het blijkt de manager .Spreekt perfect Engels dus wel leuk om in een keer te doen. Later gaan we eten in het open restaurant. Het weer is weer helemaal opgeklaard. De menukaart is zeer goed. Terwijl wel eten wordt de life muziek klaargezet . Ook wordt er een tafel klaargemaakt waar veel gasten van de eigenaar gaan zitten. In het midden een oudere dame de moeder van de manager en …. Zo blijkt de eigenaresse. Ze veren een verjaardag. Halverwege de avond gaan ze zingen. Wij blijven niet achter meet een lang zal ze leven. Wat ons een stuk taart oplevert. Het wordt echt gezellig . Er zit nog een Spaanse groep en als de tafels leeg zijn komt de drank op tafel. Natuurlijk gaan de Colombianen dansen. Rond een uur of 23.00 vinden wij het mooi en we weten dat we de volgende dag een vermoeiende dag tegemoet gaan

• 12 November 2016 - 16:33

Tim Doove:

Heerlijk om dit verslag weer te lezen Vera en Marc. Echt super genieten. Ook interessant hoe er daar nou aan toe gaat. Doorgaans weten weinig mensen iets of over het leven in Colombia.
    Door jullie krijgen we hier een leuke inkijk. Je beschrijft het ook zo goed! Onze dank hiervoor. Ben zelf ook aan het opzoeken van de regio in mijn boeken.