Dag 4 • 6 november 2016 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu Dag 4 • 6 november 2016 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Colombiahightlights - WaarBenJij.nu

Dag 4 • 6 november 2016

Door: Marc

06 November 2016 | Colombia, Bogota

Villa de Levya
Het is echt een klassiek hotel want er wordt geen ontbijt geserveerd. Rond 08.00 uur op zoek in de straatjes. We vinden iets kleins. Een jong stel bestierd dit winkeltje dat voor een groot gedeelte bestaat uit taarten. Ze spreken geen meter een andere taal. Maar met wat losse spaanse woorden weet ik ze duidelijke te maken dat we willen ontbijten. Hij wijst op een wandje met allemaal broden we kiezen dan maar blind. Het lukt ons ook om gebakken eieren en tomaten te kiezen. We krijgen dan op een laat ik maar lieve manier noemen, onze spulletjes. Wonderwel nog mooier dan ik hoopte met ook nog jam . Maar dat was weinig jam alleen wat framboosachtige vruchten ik een klein beetje gelei. Twee bakken thee erbij. Heerlijk noten brood bleek het te zijn. Voor omgerekend 6 euro hadden we met z’n tweeën een prima ontbijtje. Om 09.00 uur gaan we met de bus in de omgeving wat zaken bezoeken. We bezoeken El Fossil een kleine museum dat over een opgraving is gebouwd. Er moet hier vroeger een meer geweest zijn . Hier zien we fossielen die zijn gevonden in het 'Mesozaicum' en 'Krijt'. Een indrukwekkend groot beest moet dit geweest zijn.
Vervolgens rijden we naar een terracotta museum, zoals de gids het verkocht. Maar in plaats van Chinese soldaatjes blijkt het een gebouw te zijn dat helemaal opgetrokken is uit klei. Een architect uit Bogota wilde hier iets bouwen en er stil gaan wonen. Hij heeft er 17 jaar over gedaan. Maar na twee jaar kwam hij er achter dat hij het beter kon openstellen voor bezichtiging en ermee kon verdienen. Alle ruimten zijn rond en grillig gekleid . Boekenplanken, meubels een douche een jacuzzi alles zit erin. Je loopt via trappen buiten om een dak op dat veel niveaus kent. Je kan er zonnen, BBQ-en alles is gekleid . Tot de oventjes en warmwater voorziening toe.
Als we dat gezien hebben gaan we naar een wijn boerderij. Colombia en wijn hebben niets met elkaar. Maar hier is dan een Colombiaan voor zichzelf begonnen en a 2 jaar maakt hi zon 30000 flessen per jaar. Gewoon te klein voor export maar meer voor de omgeving. Na een rondleiding gaan we proeven. Daar kwamen we voor maar het bleef bij een glas en verschrikkelijk veel uitleg zelfs hoe een flesopener werkt. Al die tijd met een half gevuld glas in je hand om te horen wat wij Europeanen al weten. Maar lands wijs lands eer.
In de middag gaan we terug en zijn we vrij. Een mooie Vandaag gelegenheid om de koloniale stad Villa de Levya ontdekken. Het is één van de mooiste koloniale plaatsen van Colombia en tot nationaal monument verklaard. Deze charmante plaats met smalle straatjes met kinderkopjes, koloniale architectuur en het mooie Plaza Mayor, een van de grootste pleinen van Zuid-Amerika. Voor ons ook tijd om wat spulletjes te kopen. Ik moest wat geld wisselen en zocht me rot naar een Cambio. Maar dat bleek een lokale cafetaria te zijn.
Nog wat gedronken op die typische Spaanse binnenplaatsjes. Rond 1900 uur gaan we naar een ander restaurantje Dat Harold de gids heeft gereserveerd.

• 07 November 2016 - 08:29

Danique:

Beter kan mijn werkweek niet beginnen; al 3 reisverslagen! Wel geschrokken van blog #2. Jeetje, heftig! Ik ben bij met lezen en kan aan het werk haha. Veel plezier met de verdere reis! Groetjes Danique

• 07 November 2016 - 10:24

Tim Doove:

Wat een mooi verslag weer! Prachtig, dat verhaal over de flessenopener..hahaha! Heel leuk om te lezen weer. Lekker genieten he! Groetjes van ons.

• 07 November 2016 - 11:48

Ria Muchall:

Twijfelde vanmorgen even aan het afhandelen van de andere post of direct beginnen aan jouw reisverslag. Nou jij hebt weer gewonnen!!! Weer een prachtig verslag met duidelijke foto's. Wat een onmens groot plein is dat, ongelooflijk. Ik vind kleine pleintjes toch iets gezelliger.